20
Cze

Ryby są zdrowe i smaczne, dlatego też bardzo często pojawiają się na naszych talerzach. Zawierają cenne białko, witaminy oraz wapń i żelazo. Kawasy omega -3 to jednak najcenniejszy ze wszystkich składników, które w rybach można znaleźć. Kwasy te skutecznie podnoszą odporność organizmu oraz łagodzą stany zapalne. Mogą chronić przed miażdżycą oraz chorobami układu krążenia. Chronią również przed zawałem oraz tak częstymi w naszych czasach chorobami nowotworowymi.
Ryby w naszej kuchni pojawiają się dość często, jednak nie zawsze wybieramy je rozsądnie. Idąc na łatwiznę, często kupujemy gotowe paluszki rybne, które już są opanierowane i wystarczy je tylko usmażyć. Czy odżywiając się w ten sposób naprawdę dbamy o nasze zdrowie? Nie, ponieważ tego typu produkty, choć łatwe i szybkie w przygotowaniu, zawierają wiele niekorzystnych dodatków chemicznych, większa jest również w nich zawartość ciężkostrawnych tłuszczów.
Rybę – najlepiej świeżą, morską, powinno się zjadać ze dwa a nawet trzy razy w tygodniu. Ryba morska to nie tylko kwasy omega -3, to również cenne źródło jodu. Im bardziej tłusta ryba – tym zdrowsza, zaś liczenie kalorii w przypadku ryb nie ma większego sensu. Tłuszcze zawarte w rybach to zdrowe tłuszcze, zaś ich białko jest łatwo przyswajalne. Szczególnie zalecane są śledzie. Świetną alternatywą dla tych, którzy nie lubą ryb, jest tran (również ten w kapsułkach).